Hvorfor er SEO vigtigt i en tid med høj inflation og nedadgående forbrugertillid?

Mange virksomheder sætter en bremse på deres kortsigtede markedsføring, da man er usikker på hvorvidt, det har den ønskede effekt, og trimmer i stedet på deres udgifter. Øjnene er stift rettet mod der, hvor de kan være sikre på, at de får deres penge igen.

Her er SEO meget interessant

SEO2

Fordi stopper forbrugeren med at søge efter produkter eller services? Nej, men er måske blevet mere sensitiv eller opmærksom overfor pris og kvalitet, hvorfor der er et øget behov for at studere indkøbet, ombygningen, abonnementet - virksomheden bag, mere detaljeret.

På trods af at det kræver en investering i starten, vil resultaterne blive ved med at give afkast over tid og altså bygge forretning for fremtiden.

Ikke nok med det, men ofte kan man også lave en dobbelt op på SEO indsatsen.

Hvordan det?

Gennem analyser vil vi identificere, hvor vores kundens største potentiale for at skaffe trafik til deres website er og den efterfølgende ønskede handling (køb, signup, lead m.v.).

Man kan udnytte denne analyse til enten byde på Ads efter disse søgeord og booste SEO arbejdet (kvaliteten af det indhold forbrugeren lander på er af høj kvalitet, og det kan Google rigtigt godt lide) - eller bruge det indhold, der er produceret til ens sociale medier.

Det vil mange gange virke rigtigt godt, da man tager udgangspunkt i, hvad forbrugeren søger efter, og det vil give ”det vidste jeg ikke, jeg havde brug for effekten”, det skal blot være afstemt i sæsonalitet.

 

5 gode grunde til at påbegynde SEO arbejdet nu:

  1. SEO er fleksibelt

Voks din eksisterende forretning (kerneforretning) ved at optimere dit websites eksisterende indhold. I SEO arbejdet vil der med garanti dukke nye relaterede søgemønstre frem fra forbrugere og potentielt ny forretning. Du bliver klog på dine kunder.

  1. Man kan stole på SEO (og Google tro det eller ej)

Det gælder både for forretning og forbruger.

  • Forretningen kan stole på SEO, fordi det er forbrugerdrevet interesse, det er ikke noget, nogen har fundet på.
  • Forbrugeren stoler på Google - fordi Google belønner dem, der har velproduceret indhold og har udviklet en algoritme, der belønner ovenstående, men omvendt straffer indhold, der ikke er relevant for en søgning. (Eller slet ikke bliver vist ved søgninger, fordi der ikke er produceret noget indhold omkring ens forretning- og område).
  • Man kan ikke købe sig til en bedre placering i Googles organiske resultater – det kan dine konkurrenter heller ikke.

  1. SEO over tid er meget kosteffektivt
  • Det betyder ikke at SEO er billigt. Man vil skulle investere tid, hvis man selv vil kaste sig ud i opgaven, før - under - efter.
  • Over tid vil denne investering komme igen. Og igen - da når først ens indsats virker, vil den blive ved med at virke.
  • Det er nemmere at overskue hvad man får for sin indsats. Man kan se hvad der er produceret, og mulighederne for at følge data er både meget pålidelige og tilgængelige.

  1. SEO vil være der længere tid end nedgang i forbrugertillid og høj inflation
  • SEO vil virke i nedgangstider
  • SEO virker sjovt nok også i opgangstider
  • I opgangstider vil der dog være større konkurrence om forbrugerens opmærksomhed, hvorfor det lige nu er optimalt at investere i SEO og være klar til opsving.

  1. Lad være med at gå i panik og eksperimentere med SEO
  • Hvis du angriber SEO drevet af frygt og følelser, vil du højest sandsynligt lave mere skade end gavn. Skade der kan tage meget lang tid at råde bod på.
  • Find en seriøs partner som kan hjælpe dig med at tage udgangspunkt i data og dokumenterede metoder til at fremtidssikre din forretning.
  • Undgå at hyre konsulenter, der fortæller, hvad du skal gøre - men find en partner der kan hjælpe dig med at udføre arbejdet.

 

For at opsummere bør SEO være den centrale del af alle forretningers markedsføring lige nu, og det er egentligt ligegyldigt, hvilken type forretning man er. Husk, at kerneforretningen bliver understøttet på den lange bane, og nye potentialer dukker op undervejs.

Det Nordjyske Mediehus kan hjælpe med alt ovenstående, og vi er konkurrencedygtige på priser, og vi er kompetente til opgaven!

Skriv til os og bliv kontaktet af en af vores digitale specialister

SEO Bureau Aalborg

Det Nordjyske Mediehus' digitale specialistteam. Vi er certificeret Google Partner.